Російські боти розпочали кампанію з дезінформації жителів Польщі


Все свідчить про те, що російське Агентство соціального дизайну (SDA), що діє на користь Кремля і займається фабрикою тролів, запустило кампанію з дезінформації, спрямовану на жителів Польщі.

Про це повідомила аналітик Ганна Межинська у статті на сайті OKO.press.

"Скоріше за все, ми маємо справу з фермою, що складається приблизно з п’яти тисяч профілів", - резюмувала Межинська, аналізуючи в соцмережі Х аккаунти ботів, підготовлених до роботи польською мовою. Профілі були створені у вересні 2024 року, і зараз активність виявляє лише невелика частина з них. Вони публікують до кількох десятків постів, після чого алгоритми X розпізнають ботові акаунти та блокують їх.

Щоби пости стали успішними, їх супроводжують хештегами, які пов’язані з актуальними подіями, – не лише політичними, а й, наприклад, спортивними. Пости, що публікуються, практично не викликають реакції – боти орієнтовані швидше на кількісний трафік, щоб потім відобразити це у звітах для Кремля, вважає експертка.

У постах постає тема Волинської різанини – її часто використовують для збільшення напруженості між поляками та українцями. Боти розповсюджують зображення Дональда Туска, який закликає “експерта від бобрів”. У постах також згадується Агнешка Холланд, режисер фільму "Зелений кордон" про міграційну кризу: їй приписують вигадані антиєвропейські цитати. Розпізнати ботів можна по тому, як неакуратно поводяться з правилами польської мови.

Офіс SDA знаходиться в центрі Москви, всього за кілька хвилин ходьби від Кремля. Агентство тісно пов’язане із політичною владою Росії. З 2022 року агентство бере участь у російських дезінформаційних кампаніях, мета яких – маніпулювати інформацією про агресію проти України.


Теги статті: Агентство социального дизайнаросійська пропагандароссийская пропагандаПольщаПольша
Останні новини