Європейський Союз прагне оновити правила для інтернет-магазинів


Європейська комісія почала вживати заходів для боротьби з ризиками, що виникають через стрімке зростання обсягів імпорту дешевих товарів у Європейський Союз з інтернет-магазинів країн, що не входять до ЄС.

Про це повідомили на спільній пресконференції в Брюсселі 5 лютого європейська комісарка з питань технологій Хенна Вірккунен, єврокомісар з питань торгівлі Марош Шефчович та єврокомісар з питань юстиції Майкл Макграт.

Єврокомісія вживає необхідних заходів для зменшення негативних наслідків, пов’язаних з введенням на ринок ЄС величезної кількості дешевих товарів з онлайн-магазинів, які часто мають низьку якість, повідомили єврокомісари.

"Троє з чотирьох європейців регулярно здійснюють покупки в інтернеті. Однак, зростання кількості імпортних товарів може загрожувати правам європейських споживачів і їхній безпеці. Настав час... протидіяти цим загрозам і захищати європейських споживачів. Маємо гарантувати, щоб товари, які потрапляють на наш ринок, були безпечними, і щоб усі продавці дотримувалися прав споживачів", – зазначив Майкл Макграт. 

Це передбачає, зокрема, заходи, такі як введення митного контролю для дешевих посилок, що потрапляють на територію ЄС.

"Наші митні органи є першими нашими "очима" на кордоні, тому ми повинні наділити їх відповідними інструментами... для перевірки товарів, які надходять на ринок ЄС. Амбітна реформа Митного союзу, запропонована Єврокомісією у травні 2023 року, передбачає скасування митних пільг для низьковартісних посилок, а також посилення контролю завдяки створенню Митного органу ЄС та Центру митних даних ЄС. Це стане справжньою зміною, яка вирівняє умови для гравців електронної комерції", – пояснив Марош Шефчович.

Для подолання ризиків, пов’язаних з імпортом дешевих товарів з інтернет-магазинів з країн, що не входять до ЄС, буде впроваджено низку заходів, які є частиною Комюніке про електронну комерцію "Комплексний інструментарій ЄС для безпечної та сталої електронної комерції", запропонованого Єврокомісією 5 лютого. 

"ЄС готовий відповісти на ці виклики, об’єднавшись у "Команду Європа" (Team Europe), з тим, щоб громадяни та бізнес могли продовжувати користуватися багатьма перевагами онлайн-покупок, мінімізуючи при цьому ризики небезпечних продуктів, що загрожують здоров’ю та безпеці споживачів", – розповіла Хенна Вірккунен.

За даними Єврокомісії, у 2024 році на ринок ЄС надійшло близько 4,6 млрд дешевих відправлень – тобто товарів, вартість яких не перевищує 150 євро. Це становить 12 млн посилок на день. 

Обсяг дешевих відправлень зріс удвічі, порівняно з 2023 роком, і втричі перевищив показник 2022 року. 

Багато з цих товарів не відповідали європейському законодавству. 

"До ЄС постійно надходить усе більше шкідливих продуктів. Щобільше, європейські продавці, які дотримуються наших високих стандартів якості продукції, ризикують зазнати впливу недобросовісних практик і продажу підробок через онлайн-маркети. Зрештою, велика кількість упаковок, які відправляються та транспортуються, негативно впливає на навколишнє середовище і клімат", – повідомили у пресслужбі Єврокомісії.


Теги статті: інтернет-магазиниИнтернет- магазиныЄвросоюзЕвросоюз
Останні новини