У застосунку "Дія" може з’явитися помічник, що працюватиме на базі штучного інтелекту. Планується, що він надасть змогу українцям швидше та легше вирішувати різноманітні питання.
Інформація про це з’явилася з посиланням на публікацію віцепрем’єр-міністра з питань інновацій, розвитку освіти, науки та технологій - міністра цифрової трансформації Михайла Федорова у Facebook.
Які зміни можуть очікувати користувачів у "Дії"
Про можливий запуск у "Дії" помічника на базі штучного інтелекту (ШІ або AI з англійської) Федоров повідомив ще в кінці лютого 2024 року.
"Одна з ідей, над якою ми працюємо, - помічник на основі штучного інтелекту, який буде допомагати контактному центру відповідати на запити. Помічника називатимуть Надія", - розповів тоді урядовець.
Планувалося, що для цього використають "технологічне рішення однієї з провідних міжнародних компаній".
"Це буде чат-бот нового покоління, який вестиме діалог людяною мовою та допоможе вирішити нескладну проблему. Його головними перевагами будуть швидкість відповіді та економія часу й ресурсів команди підтримки "Дії", - поділився міністр цифрової трансформації.
За його словами, це буде "революційна технологія не лише для України, а й для урядів усього світу".
У червні 2024 року Кабінет Міністрів України постановою №693 вніс ряд змін до положення про Єдиний державний веб-портал електронних послуг.
У документі йдеться зокрема про можливість застосування порталом "Дія" технологій штучного інтелекту (в межах надання користувачам інформаційної підтримки).
У січні цього року Міністерство цифрової трансформації повідомило про амбітні плани на 2025 рік щодо "Дія.Освіта":
впровадити штучний інтелект на платформі спільно з Google; створити ще більше освітніх продуктів для розвитку українців.А нещодавно - 4 лютого - Федоров оголосив про запуск WINWIN AI Center of Excellence.
За словами посадовця, на базі цього центру спеціалісти:
розроблятимуть ШІ-рішення; інтегруватимуть їх у державний сектор, оборону, медицину, освіту та бізнес."Штучний інтелект вже змінює нашу реальність. Щодня ми чуємо про запуск нових AI-застосунків та сервісів... AI проникає буквально в усі сфери, і Україна має шанс стати лідером в упровадженні AI", - зазначив міністр.
Серед ключових завдань WINWIN AI Center of Excellence на рік він назвав такі:
створити механізм розробки пілотних AI-рішень; запустити мінімум три AI-продукти; розробити національну мовну модель для державних сервісів; інтегрувати ШІ в "Дію", "Мрію", AI Legal."Наша мета - увійти до трійки світових лідерів за рівнем упровадження AI до 2030 року. Україна повинна не наздоганяти світові тренди, а створювати їх", - наголосив Федоров.
Трохи згодом міністр цифрової трансформації зробив у своєму Telegram перепост публікації одного з українських медіа, у якому йшлося про плани "Дії" на майбутнє.
Серед них згадувалась зокрема інтеграція штучного інтелекту.
"У "Дії" буде ШІ-помічник, до якого українці звертатимуться, якщо виникнуть проблеми під час взаємодії з державою. Для партнерів, які хочуть інтегрувати сервіси "Дії", уже працює ШІ-чат-бот "Наталка", - ідеться в повідомленні видання "Бабель".
Серед інших новацій у "Дії":
сервіси для водіїв (розширення можливостей щодо перереєстрації авто, зміни технічного паспорта, реєстрації авто після розмитнення тощо); "еКонсул" (який дозволить українцям за кордоном замовляти закордонний паспорт чи ID-картку, посвідчення водія, картку платника податків, а також забирати документи за місцем перебування); "еНотаріат" (електронна система, яка інтегруватиме всі нотаріальні процеси); зміна прізвища (запровадження комплексної послуги переоформлення документів при зміні прізвища); цифровізація послуг, пов’язаних зі смертю (на першому етапі - отримання свідоцтва про смерть, державна реєстрація смерті, передача даних у реєстри та оформлення допомоги на поховання).