
Санкції порушили звичні маршрути постачання до Калінінграда. Морські перевезення збільшилися, але логістика стикається з колапсом.
Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.
Після запровадження санкцій у 2022 році Росія значно збільшила витрати на транзит вантажів до Калінінградської області — анклаву без сухопутного з’єднання з рештою країни.
Раніше більшість поставок проходили через Литву, але тепер цей маршрут значно обмежений через квоти та санкції.
Відтак навантаження перейшло на морські шляхи.
Якщо у 2019 році каботажний вантажообіг становив близько 0,4 млн тонн, то у 2024 році компанія "Оборонлогістика" перевезла понад 2 млн тонн вантажів морем.
Проте збільшення обсягів виявило слабкі місця - поромна інфраструктура стикається з перевантаженнями: черги, дефіцит місць та скорочення флоту ускладнюють безперебійні поставки.
Особливо складно зараз малому бізнесу - великі оператори, використовуючи адміністративний ресурс, резервують місця на поромах завчасно і фактично витісняють дрібних перевізників з ринку.
Санкції не лише дестабілізують логістику, а й загострюють соціально-економічні проблеми в регіоні, виявляючи вразливість системи постачання до Калінінграда.