
Невдовзі українці матимуть право вимагати від постачальників електроенергії компенсації за невчасно або неякісно надані послуги. "Штрафи" складатимуть від 50 до 400 грн. Про це повідомляють Патріоти України з посиланням на ТСН.
18 жовтня Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на своєму засіданні прийняла "Порядок забезпечення стандартів якості послуг з електропостачання". Саме цим документом і передбачено, що споживачі матимуть право вимагати від енергокомпаній компенсації за неякісні послуги.
Гарантовані стандарти якості послуг з електропостачання наберуть чинності після реєстрації в Міністерстві юстиції. "Це дуже важливе рішення, яке Комісія прийняла ще до введення в дію закону про регулятора. Зазначу, що через необхідність погодження та державну реєстрацію витрачається додатково щонайменше 2-3 місяці. Приймання закону про регулятора дозволить досягти функціональної незалежності та оперативності для прийняття рішень, спрямованих на даних споживачів", – зазначив голова НКРЕКП Дмитро Вовк.
Гарантовані стандарти якості надання послуг з електропостачання та розмір компенсації за їхнє недотримання:
|
Тип послуги |
Стандарт |
Розмір компенсації (без ПДВ), грн |
|
|
З дня набрання чинності Порядком до 31.12.2017 |
З 01.01.2018 |
||
|
Видача договору про приєднання та технічних умов, у т.ч.: |
|||
|
для стандартного приєднання |
5 робочих днів |
100 |
200 |
|
без необхідності їхнього узгодження з власником (користувачем) магістральних інженерних мереж (приєднання, яке не є стандартним) |
15 робочих днів |
100 |
200 |
|
у разі необхідності їхнього узгодження з власником (користувачем) магістральних інженерних мереж (приєднання, яке не є стандартним) |
30 робочих днів |
100 |
200 |
|
Підключення електроустановки замовника до електричних мереж (стандартне приєднання), у т.ч.: |
|||
|
без потреби припинення електропостачання інших споживачів |
5 днів |
100 |
200 |
|
у разі потреби припинення електропостачання інших споживачів |
10 днів |
100 |
200 |
|
Підключення електроустановки замовника до електричних мереж (приєднання, яке не є стандартним), у т.ч.: |
|||
|
без потреби припинення електропостачання інших споживачів |
5 днів |
200 |
400 |
|
у разі потреби припинення електропостачання інших споживачів |
10 днів |
200 |
400 |
|
Підключення електроустановок споживача після відключення (крім населення) |
5 робочих днів |
100 |
200 |
|
Відновлення електропостачання споживача після усунення порушень і оплати споживачем заборгованості, витрат на повторне підключення та збитків, завданих енергопостачальнику (для населення), у т.ч.: |
|||
|
у містах |
3 робочі дні |
100 |
200 |
|
у сільській місцевості |
5 робочих днів |
100 |
200 |
|
Відновлення електропостачання після перерви в електропостачанні |
24 години |
100 |
200 |
|
Надання на розгляд проекту договору про постачання електричної енергії, у т.ч.: |
|||
|
для споживачів (крім населення) із приєднаною потужністю до 150 кВт |
7 робочих днів |
50 |
100 |
|
для споживачів (крім населення) із приєднаною потужністю 150 кВт та більше |
14 робочих днів |
100 |
200 |
|
Технічна перевірка розрахункових засобів обліку (крім населення) |
20 днів |
100 |
200 |
|
Письмове звернення споживача |
місяць |
100 |
200 |
|
Проведення експертизи приладу обліку (для населення) |
20 днів |
100 |
200 |