АНТИКОР — національний антикорупційний портал
МОВАЯЗЫКLANG
Київ: 8°C
Харків: 8°C
Дніпро: 8°C
Одеса: 8°C
Чернігів: 9°C
Суми: 8°C
Львів: 4°C
Ужгород: 8°C
Луцьк: 4°C
Рівне: 3°C

“Велике будівництво” чи “Велике крадівництво”? – розслідування

Читать на русском
“Велике будівництво” чи “Велике крадівництво”? – розслідування
“Велике будівництво” чи “Велике крадівництво”? – розслідування

На “Велике будівництво” доріг 2020 року витратили 120 мільярдів гривень, за які відремонтували 4 тисячі кілометрів доріг, натомість 2018 відремонтували 3 800 км доріг за 40 мільярдів гривень.

“Велике будівництво” – програма президента України. Але до чого тут президент? У його повноваженнях нічого нема про здійснення жодних будівництв. Це відповідальність уряду. Але, “какая разніца”, коли треба на чомусь піаритися. Насправді ніякої програми президента не існує.

Є кошти, які витрачаються відповідно до затверджених Державного та місцевого бюджетів, як це і було раніше. Але вирішили зробити додаткову рекламу президенту Зеленському. А заодно і на виготовленні цих табличок трошки вкрасти.

“Ви будете сміятися, але є такий ФОП “Володимир Зеленський”, ну от просто повне співпадіння, який минулого року отримав у Харківській області замовлення на виготовлення наліпок “Велике будівництво” на кілька тисяч гривень. І оце фактично є всі видатки на “Велике будівництво”. Але ніякого “Великого будівництва” як проєкту самого по собі не було. Проєкт насправді виглядав трохи інакше: давайте візьмемо 1% державного бюджету, дамо його Укравтодору, щоб він його поділив між кількома фірмами з картелю з маркою, яку зашили туди всередину кошторису і яку вони дуже не хочуть показувати”, – повідомив редактор сайту “Наші гроші” Юрій Ніколов.

Візьмемо до прикладу інфраструктурні соціальні об’єкти. Офіс президента попросив список соціальних об’єктів, які будувалися чи планували будуватися у регіонах і назвав це “Великим будівництвом”. З таким же успіхом можна було порахувати кількість дерев, які садять в кожній області і назвати цю цифру результатом “Великого садівництва”.

Міністр територій та громад Олексій Чернишов пояснював, що за його розпорядженням кожна обладміністрація визначила по 5 шкіл, садочків, спортзалів чи футбольних полів, котрі вони планують збудувати у 2020 році. Ці об’єкти все одно будувалися. Вірніше, раніше їх будували більше. Просто не називали “Великим будівництвом”. Наприклад, голова Дніпропетровської обладміністрації Резніченко у звіті за 2017 рік відзначив, що в області побудовано та відремонтовано 25 шкіл та 17 дитячих садків.

Якщо проаналізувати усі 10 об’єктів, які за словами міністра Чернишова нібито були “замороженими”, а добудувалися лише завдяки “Великому будівництву”, то згідно сайту “Мінрегіонбуду”, де зазначено, коли відновилося будівництво і сайту “Прозоро, де вказана дата завершення аукціонів на будівництво – 9 з 10 цих об’єктів почали будувати у 2016-2019 роках. Єдиний з десяти об’єктів, який розморозили завдяки програмі Зеленського – дитячий садочок на 25 місць у селі Слобідка Козівського району Тернопільської області. Міністр же каже, що без президентської програми об’єкти б не добудували. Насправді це неправда.

Кошти на програму були взяті з державного фонду регіонального розвитку, який створено у 2012 році. Відповідно до закону щорічний обсяг фонду має складати не менше 1% від доходів бюджету. Ці кошти і раніше витрачалися як і зараз. Хіба що системніше і без витрат на піар президента.

“Великим будівництвом” назвали всі великі будівельні проєкти, які відбувалися в державі минулого року. Були початі за багато років до цього, продовжувались, висіли або за рік до того почалися – все, що будувалося більш-менш великого розміру, навіть сільські амбулаторії, просто назвали “Великим будівництвом”, – наголосив Юрій Ніколов.

Як повідомив заступник голови ГО “Публічний аудит” Андрій Вігірінський, гроші взялися зі змін до податкового кодексу і бюджетного кодексу, які приймалися декілька років тому і передбачали надходження від акцизів за паливо і паливно-мастильні матеріали в окремий фонд, який назвали “Дорожнім фондом”.

І темпи справді збільшуються. У 2020 році на ремонт та будівництво доріг було витрачено 120 мільярдів гривень. А у 2018 – лише 40 мільярдів. Дивно тільки те, що у 2018 відремонтували 3800 кілометрів доріг, а у 2020 – завдяки програмі “Велике будівництво”, як ви зрозуміли – 4 000 км. Майже стільки ж.

А скільки ж нових доріг було збудовано? Ви не повірите – аж чотирнадцять з половиною кілометрів. Ще шістсот кілометрів капітально відремонтували.

Так у 2018 році на будівництві дороги №31 на Дніпропетровщині один кілометр коштував 42 млн грн, то у 2020 році – 190 млн грн.

І в 2018, і в 2020 рр найпопулярнішим був середній ремонт доріг. 2018 року на це витратили 21 млрд, 2020 – 55 млрд.

У вісімнадцятому році кілометр такого ремонту коштував 5 мільйонів гривень, а у двадцятому – 11 мільйонів. При цьому на Дніпропетровщині він обійшовся у 27 мільйонів за кілометр, на Луганщині у двадцять чотири, і на Буковині у двадцять шість мільйонів.

Журналісти вважають, що серед причин такого суттєвого зростання вартості робіт – картельна змова між найбільшими шістьма компаніями, які розділили шістдесят сім відсотків бюджету на дороги.

У виданні “Дзеркало тижня” наголосили, що Європейський банк реконструкції та розвитку включив спеціальний розділ у контракт щодо надання кредиту на чотириста п’ятдесят мільйонів євро, який вимагає відсторонення від європейських проєктів чотирьох клерків, які фальсифікували тендерні пропозиції.

Джерело


Теги: Большое строительствоДорогиМінрегіонрозвиткуЧернышев АлексейЧернышов АлексейЗеленскийБольшая стройкаКорупціяБудівництворемонт дорігВелике будівництво

Дата і час 31 березня 2021 г., 09:32     Переглядів Переглядів: 2639
Коментарі Коментарі: 0


Коментарі:

comments powered by Disqus
05 листопада 2025 г.
loading...
Загрузка...

Наші опитування

Чи вірите ви, що Дональд Трамп зможе зупинити війну між Росією та Україною?







Показати результати опитування
Показати всі опитування на сайті
0.040505