АНТИКОР — національний антикорупційний портал
МОВАЯЗЫКLANG
Київ: 19°C
Харків: 18°C
Дніпро: 21°C
Одеса: 20°C
Чернігів: 17°C
Суми: 18°C
Львів: 10°C
Ужгород: 11°C
Луцьк: 12°C
Рівне: 12°C

Павло Шевченко – підручний Владислава Криклія за тіньовими схемами чи їхній організатор?

Читать на русском
Павло Шевченко – підручний Владислава Криклія за тіньовими схемами чи їхній організатор?
Павло Шевченко – підручний Владислава Криклія за тіньовими схемами чи їхній організатор?

У зв’язці з колишнім міністром інфраструктури Владиславом Криклієм найчастіше згадується Павло Шевченко.

Якщо точніше – то Шевченка називають людиною, яка генерувала ідеї та контролювала діяльність так званого «тіньового офісу» Криклія, через яку останній, власне, і втратив портфель.

«Тіньовий офіс» - неофіційна структура, яка під час перебування Криклія міністром інфраструктури приймала всі важливі рішення, які потім «проштамповувало» міністерство. Власне, це була корупційна схема заробітку міністра, яка замкнула на себе всі питання, які перебувають у віданні міністерства інфраструктури та можуть принести гроші.

Так, відомо, що через цей «офіс» проходили дозволи на автоперевезення, розподілялися тіньові потоки від «Укртрансбезпеки», курирувалися тендерні схеми на залізниці, оформлялися документи морякам через Державну службу морського та річкового транспорту (цю схему розкрила СБУ у 2021 році), вирішувалися питання оренди приміщень, що належать міністерству, сертифікації автомобільного газового обладнання, міжнародних перевезень і так далі до нескінченності. Загалом – усе, що могло принести потенційний зиск, і куди можна було закласти корупційну складову.

І саме Павла Шевченка називали справжнім міністром, який вказував Криклію, які документи підписувати і які рішення приймати. І саме до Павла Шевченка йшли обізнані люди за «вирішенням питань».

Дивно, але при цьому про самого Павла Шевченка відомо дуже мало. Що знову ж таки говорить на його користь – розумні люди вважають за краще заробляти в тіні і «не відсвічувати». Навіть достовірного зображення Павла Шевченка немає. По Мережі ходить кілька фото, на яких, як стверджується, зображено Шевченка, але тільки біда – люди на них різні. Що наштовхує на досить цікаві думки в наш цифровий вік.

Про Павла Шевченка відомо, що він працював у системі МВС, де був юристом у Головному сервісному центрі, який очолював Владислав Криклій. Буцімто там і зустрілися майбутні керівники «тіньового офісу» Мінінфраструктури.

Звела їх разом любов до усіляких схем, захоплюватися якими Криклій почав саме при побудові роботи Сервісних центрів: Владислав Криклій: молоде дарування корупційних схем знову рветься у владу? .

Чому Шевченко не обійняв офіційної посади хоча б радника міністра Криклія – невідомо. Можливо, саме тому, що є справді розумною людиною і прорахувала наперед усі ризики. Який механізм впливу на Владислава Криклія, крім грошового, має Павло Шевченко, теж невідомо. Але грошима тут явно не обмежується, надто слухняно виконував вказівки свого «тіньового начальника» міністр інфраструктури Криклій.

Джерела з найближчого оточення Криклія стверджували, що причиною такої слухняності міністра було те, що саме Шевченко генерував ідеї про корупційні заробітки та вмів швидко розібратися у схемах, якими заробляли у міністерстві попередники та якими не хотіли ділитися з новим керівником.

Саме Шевченку приписують розплутування клубка корупційних схем у скандальній «Укртрансбезпеці», звідки протягом кількох років не могли видворити близького соратника Андрія Парубія – екс-сотника Майдану Михайла Ноняка. За даними джерел, Шевченко нібито одразу зрозумів, на чому заробляв Ноняк, завдяки чому у Криклія з’явилася можливість спокійно звільнити всіх заступників одіозного голови, не боячись втратити досвід.

У заслугу Шевченка ставлять вирішення ситуації з Адміністрацією морських портів України, де ще восени 2019 року мали провести конкурс на заміщення посади начальника. Начебто соратнику Криклія не сподобалися його результати і він організував проведення повторного конкурсу. В результаті тіньові потоки, що йдуть з АМПУ до кишені Криклія, збереглися.

Також під вплив Шевченка пішли закупівлі «Укрзалізниці». Зробити це було непросто, оскільки самостійність Євгена Кравцова, звільненого у січні 2020 року глави компанії, заважала розібратися у тому, як працюють тіньові схеми та потоки на закупівлі. Більше того, цьому чинила опір середня ланка. Проте і УЗ вдалося взяти під контроль.

З дрібніших питань, які зміг перевести під свою компетенцію Шевченко, джерела називали обов’язкову сертифікацію газового обладнання на автомобілі – з лютого 2020 року процедура перереєстрації машини, на яку встановлено ГБО, суттєво подорожчала. Документи, які раніше надавали установники ГБО для реєстрації автомобіля в Сервісних центрах МВС, опинилися поза законом.

У Сервісних центрах почали вимагати інші документи, які оформлятимуть довше та коштували вони близько 2500 – 3000 грн. До цього всі отримували Акти технічної експертизи, які коштували значно дешевше (близько 230 грн) та видавалися на типові установки просто на СТО, які переобладнали автомобілі на ГБО. Формально причина нових правил у тому, що всі лабораторії 19 грудня 2019 року закінчили термін дії сертифікату відповідності на проведення експертиз. І продовжувати їхні уповноважені органи не поспішали.

Як бачите, все геніальне просто. Що успішно зрозумів та застосував Павло Шевченко. А під усіма рішеннями стояв підпис міністра інфраструктури Владислава Криклія, якого зрештою і відправили у відставку «слуги», яким він так завзято прислужував – Криклій пішов на посаду міністра з депутатів від «СН» (номер 12 у списку).

Однак на цьому співробітництво двох молодих корупційних обдарувань не припинилося. До того ж у них явно залишилися покровителі у системі МВС, звідки вони обоє вийшли. Відомо, що Павло Шевченко та Владислав Криклій через підставних осіб контролюють як мінімум дві фірми, які регулярно виграють конкурси на закупівлю у МВС. Це – ТОВ «Світлофор» (ЄДРПОУ 32950656) та ТОВ «Автовін» (38675581).

ТОВ «Автовінн» з 2016 року, тобто з моменту, коли Криклій почав курирувати роботу Сервісних центрів МВС, стало регулярно вигравати тендери на постачання автомобільної техніки для різних державних структур.

Пік припав на той момент, коли Криклій зайняв крісло міністра інфраструктури, але й після відставки "Автовін" не втратив позицій - за шість місяців 2022 року встиг отримати від держави вже понад 11 мільйонів гривень. І це аж ніяк не постачання автомобілів для армії, це переважно комунальна техніка. Усього ж за шість років ТОВ «Автовін» продало країні машин на більш ніж 130 мільйонів гривень.

ТОВ «Світлофор» постачає для МВС різноманітні автомобільні знаки:

Як бачите з графіка, найвдалішим для «Світлофора» теж був «міністерський» рік – у 2020 році він отримав від держави майже 181 мільйон. Та й на решту гріх скаржитися – за ці роки держава заплатила фірмі 665 мільйонів гривень.

Тож не дарма Павла Шевченка називають дуже розумною людиною. І аж ніяк не дарма він «не відсвічує» публічно, на відміну від свого чи то начальника, чи, навпаки, підручного, Владислава Криклія.

Розглядаючи фінансові успіхи двох вищезгаданих фірм, слід звернути увагу, що вони перебувають під санкціями США, Австралії, Канади, Великобританії, Японії, Євросоюзу та вітчизняного РНБО за причетність до фінансування війни Росії проти нашої країни:

І до того ж, мають вкрай скандальну репутацію в медіа:

Однак, що вже в нашій країні нікого не дивує, всі ці санкції аж ніяк не вплинули на отримання фірмами державних замовлень. Можливою відповіддю на запитання, чому ці замовлення так щедро роздавала саме «зелена» влада, може бути те, що у «тіньовому офісі» Криклія-Шевченка, який розміщувався в елітному бізнес-центрі «Софія» поряд із Софійською площею та пам’ятником Богдану Хмельницькому, був частим гостем глава президентської фракції Давид Арахамія.

Можливо, що завдяки Арахамії не обділили «слуги» своїх спільників і після відставки Криклія з посади міністра. Так, потоки дещо зменшилися – адже новий міністр теж хоче їсти і теж комусь повинен за своє призначення – але й старих, перевірених корупціонерів вирішили не ображати.

А може секрет у геніальності тіньового міністра Павла Шевченка, який зумів побудувати схеми таким чином, що його просто неможливо з них прибрати. І заодно зберіг необхідні документи, що дозволяють тримати в руках усіх, хто забезпечував потоки, що проходять через «тіньовий офіс» - адже він не у вакуумі існував, не дарма ж туди ходив хоча б той же Арахамія? До того ж недаремно найближчий соратник і поплічник Павла Шевченка, Владислав Криклій, якого «пішли» з посади міністра саме за ці схеми, відбувся лише тим, що його трохи й по-батьківському пожурив президент Зеленський.


Теги: ТендериООО СветофорТеневой бизнесАрахамия ДавидСервисный центр МВДООО АвтовиннМахинацииКравцов ЕвгенийУкрзализныцяАМПУНоняк МихаилНонякПарубийУкртрансбезпекаУкртрансбезопасностькоррупционерыМінінфраструктуриМининфраструктурыКорупціяКоррупцияШевченко ПавелКриклий Владислав

Автор статті:
Руслан Якушев
Всі статті автора

Дата і час 27 липня 2022 г., 07:55     Переглядів Переглядів: 5992
Коментарі Коментарі: 0


Коментарі:

comments powered by Disqus

’‚Ћђ€ §‘’Ћђ§ћ з Ђ‡Ћ‚ЋЊ

loading...
Загрузка...

Наші опитування

Коли, на вашу думку, можливе закінчення війни в Україні?








Показати результати опитування
Показати всі опитування на сайті
1.676672