АНТИКОР — національний антикорупційний портал
МОВАЯЗЫКLANG
Київ: 8°C
Харків: 8°C
Дніпро: 8°C
Одеса: 8°C
Чернігів: 9°C
Суми: 8°C
Львів: 4°C
Ужгород: 8°C
Луцьк: 4°C
Рівне: 3°C

Гвинтокрил міг розділитися ще в повітрі: очевидці та експерти про трагедію у Броварах

Читать на русском
Гвинтокрил міг розділитися ще в повітрі: очевидці та експерти про трагедію у Броварах
Гвинтокрил міг розділитися ще в повітрі: очевидці та експерти про трагедію у Броварах

Авіакатастрофа у Броварах забрала життя керівництва МВС, і одразу почались питання про те, що такі катастрофи не бувають випадковими.

У середу, 18 січня, гелікоптер разом з керівництвом МВС на борту прямував в одну з гарячих точок російсько-української війни. Зі свідчень очевидців відомо, що гелікоптер летів з північної частини міста, з житлового масиву Троєщина, політ відбувався на невеликій висоті посеред житлової забудови. 

Рух гелікоптера пролягав з Києва до Харківської області. Над Броварами він несподівано втратив висоту, прямо над житловим кварталом. І на розі вулиць Петлюри та Незалежності – впав. Основна частина гелікоптера впала на дитячий садок, а гвинтову відкинуло на кілька сотень метрів.

Місцеві жителі кажуть – вранці у Броварах був густий туман. Відтак, припускають свідки трагедії, пілоти могли просто не помітити якусь доволі високу будівлю.

На шляху гелікоптера вирізняються три багатоповерхівки – біло-жовта, жовто-коричнева, біло-зелена. Вони виділяються на тлі загального ансамблю, саме їхні верхні поверхи було закрито туманом.

Авіаційний експерт Богдан Долінце каже –в умовах низької висоти це дійсно ускладнює політ.

факти

— Погодні умови можуть змінюватися навіть під час польоту, тобто на момент коли ухвалювалося рішення про виліт, в точці вильоту і прильоту могли бути дозволені умови, але потім могли погіршитись, – каже експерт.

Відомо, що екіпаж гелікоптеру був дуже досвідченим. Один з пілотів був інструктором, а наліт членів екіпажу налічував тисячі годин, що більш ніж достатньо.

Одне з перших питань, яке виникає з огляду на місце катастрофи – навіщо міністр, його заступник та держсекретар міністерства кудись летіли, якщо можна їхати.

Експерти кажуть, що повітряну ціль легше вразити, ніж автомобіль. Тим паче, що на місці аварії є зачіпки, що можуть підтверджувати цю версію.

Якимось чином кілька загиблих людей на борту разом з гвинтом гелікоптера впали на під’їзд житлового будинку, це за кілька сотень метрів від падіння основної частини гелікоптера, там, де кран. Велике питання – розділення судна сталося ще в повітрі чи вже на землі.

Зазвичай великий розліт уламків вказує якраз на те, що судно могло розділитися ще в повітрі. А якщо так, то ймовірність зовнішнього фактору дуже і дуже висока. Утім, остаточну відповідь мають дати хімічні та металознавчі експертизи.

— Треба вилучити і знайти всі уламки, потім їх зберуть в ангарі, щоб зрозуміти, яким чином все відбувалося, як повітряне судно руйнувалося, – каже Долінце.

Проте не виключено, що гвинт продовжував певний час обертатися, так би мовити, по інерції вже після падіння. А відтак – і пролетів ті кількасот метрів. Тим паче, очевидці вказують на те, що чули лише один вибух, після падіння гелікоптера. А не два, якби його збили у небі.

Міністр Денис Монастирський не вперше летів на гелікоптері у відрядження, каже його давній соратник і радник Вадим Денисенко. Він спілкувався із ним за кілька днів до загибелі.

— Денис і його заступник, Євген Єнін, часто виїздили у відрядження, зокрема на схід, на південний схід. В мене немає даних, що от 30% те, чи 30% те. Але вони часто і літали, і виїжджали, – каже Денисенко.

Для того, щоб ускладнити ураження гелікоптера, вони летіли на наднизькій висоті. Буквально проходили поміж будинків. Авіаційний експерт Валерій Романенко пояснює: це робилося, щоби вертоліт неможливо було виявити.

— Якби гелікоптер летів на висоті понад 3 тис. метрів, його бачили б радари як з території Білорусі, так і Брянської області. Вони можуть, більше 200 км.

Але якщо він летить над міською забудовою, то його відрізнити важко, якщо він летить на малій висоті. У воєнний час чим ближчий ти до землі, тим менше у ворога можливість уразити тебе ракетою, – каже Романенко.

Один із свідків катастрофи каже, що у повітрі вертоліт мав дуже дивний звук мотора. Чоловік служив в авіації, а тому, почувши це, запідозрив, що з машиною щось не так.

Теоретично у небі могла статися поламка. І хоча сучасна техніка ламається не так часто, але з цим гелікоптером, як виявилося, не все так просто.

Версія про технічну несправність не така вже малоймовірна, як може здатися. Виявляється, що цей гелікоптер, Super Puma – доволі аварійний, і через кілька серйозних катастроф від нього відмовилися одразу кілька країн.

Журналіст-розслідувач Юрій Ніколов звертає увагу на кілька випадків.

— Питання до цих гелікоптерів почалися ще 10 років тому – і не в Україні. Питання поставили норвежці, які закупили ці гелікоптери для доставки працівників на бурові платформи, і один з цих гелікоптерів впав у море. Від нього відлетів гвинт.

Тоді загинуло 13 людей. Причиною стало руйнування шестерні в редукторі несучого гвинта. І саме через це Норвегія, а потім і Польща, відмовились від машин.

Україні ці гелікоптери поставила Франція, вони були не новими. Але перед відправленням пройшли модернізацію у Румунії і ретельно обслуговувалися вже у нас.

— Україна замовляла обслуговування цих гвинтокрилів, проводила закупівлі через Прозорро, 60 млн… Самі пілоти кажуть, що це чудова техніка, їм зручно та комфортно, – каже Ніколов.

Ці гелікоптери літали в Україні упродовж кількох років. І проблем не виникало. До всього, кажуть авіаексперти, їхня надійність не йде у порівняння з радянськими аналогами.

Керівництво МВС та екіпаж гелікоптеру провели в останню путь в центрі Києва у суботу. В лікарнях після авіатрощі досі залишаються понад 20 постраждалих. Жертв могло б бути і більше, якби жителі навколишніх будинків не кинулись одразу рятувати малечу в дитсадку.

Що саме сталося під час того фатального рейсу – встановить слідство. Наразі серед основних розглядають три версії: людський фактор, технічна несправність і зовнішнє втручання.


Теги: БровариАвиакрушениеАвіакатастрофаКрушение вертолета в БроварахАвиакатастрофаВертолет

Дата і час 26 січня 2023 г., 15:12     Переглядів Переглядів: 2530
Коментарі Коментарі: 0


Коментарі:

comments powered by Disqus
04 листопада 2025 г.
loading...
Загрузка...

Наші опитування

Чи вірите ви, що Дональд Трамп зможе зупинити війну між Росією та Україною?







Показати результати опитування
Показати всі опитування на сайті
0.040363