АНТИКОР — національний антикорупційний портал
МОВАЯЗЫКLANG
Київ: 8°C
Харків: 8°C
Дніпро: 8°C
Одеса: 8°C
Чернігів: 9°C
Суми: 8°C
Львів: 4°C
Ужгород: 8°C
Луцьк: 4°C
Рівне: 3°C

Журналісти розвіяли міфи навколо нових податків для автомобілістів

Читать на русском
Журналісти розвіяли міфи навколо нових податків для автомобілістів
Журналісти розвіяли міфи навколо нових податків для автомобілістів

Для кого відмінять розмитнення і які нові податки чекають українських автомобілістів – про це пише Остап Новицький на Ukrautonews.

Останній місяць жаркого літа 2015 наповнений гарячими обговореннями нововведень, які повинні торкнутися практично кожного автомобіліста України. У соціальних мережах, в різних засобах масової інформації регулярно з’являється інформація про відміну «розтаможки» для учасників бойових дій, досі обговорюється питання нових податків, як на нові, так і на б/к авто старше 5 років. Одні нібито повинні платити за «розкіш», інші – деякий екологічний податок за забруднення довкілля старим транспортним засобом.

Не піддававшись паніці і не вірячи чуткам, журналісти, спираючись на інформацію з офіційних і підтверджених джерел, вирішили внести ясність з цих питань.

Відміна розмитнення для учасників АТО

ПРО ЩО ГОВОРЯТЬ: учасники АТО отримають право ввезти один автомобіль для особистого користування без сплати яких-небудь митних платежів.

ЩО НАСПРАВДІ: чутки «крутяться» навколо законопроекту з реєстраційним номером 2446а, який насправді передбачає відміну митних платежів для учасників бойових дій (але не лише учасників АТО) на ввезення 1 легкового авто з двигуном об’ємом до 3 л, і реєстрацією «на себе».

Але митні платежі сьогодні – це 10% митного збору і 5% «додаткового імпортного збору». Внесення ж правок до податкового кодексу авторами законопроекту не передбачено, тобто акцизний збір і ПДВ залишаються чинним, що становить куди більшу частину платежів при імпорті авто. Також дійсні обмеження за нормами «Євро».

Законопроект зараз знаходиться у Верховній Раді із статусом «наданий для ознайомлення», тобто попереду ще розгляд профільними комітетами, голосування в першому і (якщо пройде перше) в другому читанні, підписання Президентом і публікація. На сьогодні учасникам бойових дій на ввезення автомобілів з-за кордону пільг не передбачено.

Додаткові податки на нові авто

ПРО ЩО ГОВОРЯТЬ: усі авто віком до 5 років обкладатимуться спеціальним податком. Окрім цього, буде створений список «елітних» марок, власники яких платитимуть ще більші податки за автомобіль в рік.

ЩО НАСПРАВДІ: презентація від міністерства фінансів, під назвою «Податкова реформа – не лише про ставки податків». Це доки не документ, не закон, а лише набір слайдів для показу на екрані. Але все-таки деякі напрями майбутніх реформ, що ініціюються Мінфіном,з презентації можна зрозуміти.

Автомобілі і мотоцикли з терміном експлуатації до 5 років повинні обкладатися податками (у яких розмірах – невідомо), як і авто сегменту «преміум» і «люкс», середня ринкова вартість яких перевищує 1 млн. грн обкладатимуться ще більшим податком, розмір якого також доки невідомий. Згадана мінфінівська презентація – це лише привід для обговорень, не більше, але ризик все ж залишається, що з введенням податкової реформи, очікуваної на початку 2016 року, утримувати автомобілі стане дорожче. Ввести податок на податок – це для наших законодавців не вперше.

Зараз власники машин, експлуатованих до 5 років і з двигуном об’ємом більше 3 л, зобов’язані платити 25 000 грн. в рік податку “на розкіш”. Усі українські автовласники нині платять транспортний збір, який включений в кожен літр палива у вигляді акцизного збору (на відміну транспортного податку) але презентація показує, що скасований (замінений) транспортний податок має усі шанси реінкарнуватися.

Нові податки на вживані авто

ПРО ЩО ГОВОРЯТЬ: авто старше 5 років обкладатимуться екологічним податком, розміром близько 800 грн. в рік.

ЩО НАСПРАВДІ: плітки з соцмереж і непідтверджена інформація про неофіційні висловлювання деяких чиновників. Цілком можливо, що подібні ідеї свердлять голови наших народних обранців і міністрів, але опорного документу, що підтверджує виведення подібної думки на папір доки немає.

Проте не поспішайте зітхати з полегшенням: відсутність документу у відкритому доступі не означає його відсутність в принципі. Наприклад, виявилось, що Мінфін провів (обов’язкове) обговорення нових транспортних податків, не запитавши думки жодного українського автоімпортера, про що заявив на своїй фэйсбук-сторінці генеральний директор ВААІД Олег Назаренко.

p-p.com.ua


Теги: НалогиНалог

Дата і час 30 серпня 2015 г., 12:03     Переглядів Переглядів: 9016
Коментарі Коментарі: 0


Коментарі:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наші опитування

Чи вірите ви, що Дональд Трамп зможе зупинити війну між Росією та Україною?







Показати результати опитування
Показати всі опитування на сайті
0.043601