АНТИКОР — національний антикорупційний портал
МОВАЯЗЫКLANG
Київ: 8°C
Харків: 8°C
Дніпро: 8°C
Одеса: 8°C
Чернігів: 9°C
Суми: 8°C
Львів: 4°C
Ужгород: 8°C
Луцьк: 4°C
Рівне: 3°C

Росія створює перепони для руху українських кораблів, світ має відповісти – ЗМІ

Читать на русском
Росія створює перепони для руху українських кораблів, світ має відповісти – ЗМІ
Росія створює перепони для руху українських кораблів, світ має відповісти – ЗМІ

Російські інспектори, які входять до складу інспекційних груп при Спільному координаційному центрі у Стамбулі, штучно затримують рух українських кораблів, які перевозять агропродукцію у рамках міжнародної "Зернової угоди".

Тому міжнародне співтовариство має або розблокувати вільне судноплавство у Чорному морі, або відповісти Росії дзеркальними санкціями щодо кораблів. Таку думку висловили експерти виданню ЦТС .

"З січня українська сторона фіксує випадки штучних затримок, які російські інспектори створюють кораблям при проходженні Босфору. За добу інспекцію проходять лише 2-3 судна замість запланованих десяти. Приблизно 120 суден очікує на проходження Босфору протягом 3-5 тижнів. і міністра закордонних справ Дмитра Кулеби, всього за останні три місяці світ недоотримав 10 млн. тонн українського зерна", - пише видання.

Як заявили раніше Кулеба та Кубраков, затримки кораблів створюються представниками РФ: вони свідомо уповільнюють терміни інспекцій, регулярно вимагають нерегламентованої документації і навіть відмовляються працювати у робочий час.

У той же час Росія не має жодних обмежень, і її кораблі вільно пересуваються Чорним морем, акцентує видання. Саме тому, переконані експерти, факти затримки суден можуть стати правильним поштовхом для перегляду зернової ініціативи у більш глобальному масштабі.

"В України зібралося достатньо аргументів, щоб апелювати до міжнародної спільноти із закликом розширити ініціативу. Причому необов’язково апелюючи до доброї волі РФ: Київ може домагатися дзеркальної заборони на курсування суден у напрямку російських чорноморських портів і звідти", - зазначає видання.

Як приклад, ЦТС наводить прецедент морської блокади, охопленої війною Югославії на початку 90-х ХХ ст. Тоді було залучено кілька десятків одиниць флоту та авіації, але блокада в результаті була подолана.

"З Чорним морем, враховуючи його географічне положення, технічно все навіть простіше. Адже із зовнішнім океаном воно з’єднується через два вузькі горла - протоки Босфор і Дарданелли, контрольовані країною-членом НАТО. Тому питання може стояти так: чи нульовий транзит для російських вантажів через ці протоки, чи повернення у Чорному морі до статус-кво 2021 року, тобто до вільного та безпечного пересування всіх суден, з будь-яких пунктів відправлення, під будь-яким прапором”, - резюмує видання.

Раніше американський аналітичний центр Atlantic Council заявив, що Туреччина має докласти зусиль і зберегти свою роль як ключового члена НАТО у Чорному морі. Для цього необхідно вирішити серйознішу проблему - зберегти свободу судноплавства, заблоковану в даний час Росією.


Теги: Кубраков АлександрКулеба ДмитрийЧерное мореагропродукціяагропродукциязерновое соглашениезернова угодаТуреччинаТурцияСтамбулкорабліСудоходство

Дата і час 10 березня 2023 г., 15:08     Переглядів Переглядів: 2393
Коментарі Коментарі: 0


Коментарі:

comments powered by Disqus
05 листопада 2025 г.
loading...
Загрузка...

Наші опитування

Чи вірите ви, що Дональд Трамп зможе зупинити війну між Росією та Україною?







Показати результати опитування
Показати всі опитування на сайті
0.041476