АНТИКОР — національний антикорупційний портал
МОВАЯЗЫКLANG
Київ: 8°C
Харків: 8°C
Дніпро: 8°C
Одеса: 8°C
Чернігів: 9°C
Суми: 8°C
Львів: 4°C
Ужгород: 8°C
Луцьк: 4°C
Рівне: 3°C

Польща змінила правила для вантажівок з України, зробивши їх більш жорсткими

Читать на русском
Польща змінила правила для вантажівок з України, зробивши їх більш жорсткими
Польща змінила правила для вантажівок з України, зробивши їх більш жорсткими

З 1 листопада 2024 року Польща посилила контроль за автомобільними вантажоперевезеннями для українських та інших експортерів. Відтепер водії з третіх країн (не ЄС) з будь-якими вантажами перед в’їздом до Польщі повинні реєструватися в польській системі SENT. Це може викликати проблеми для українських логістів і тимчасові труднощі з постачанням, попереджають учасники ринку.

За попередніми правилами, таке обмеження стосувалося лише небезпечних товарів, таких як паливо, мазут та спирт. Як пояснив Forbes операційний директор української групи логістичних компаній Олександр Кирилюк, це стосується як двосторонніх рейсів, так і транзитних перевезень територією Польщі.

Крім цього, з 1 січня 2025 року всі європейські перевізники, які виконуватимуть перевезення через Польщу до третіх країн, зокрема в Україну, також будуть зобов’язані вносити дані до SENT. Експерти вважають, що таким чином Польща намагається лобіювати власний транспортний парк і збільшити частку своїх перевізників на рейсах до третіх країн. До початку повномасштабної війни їх частка на ринку становила 30-40%, а нині до 90% таких перевезень виконують українські перевізники.

За словами Кирилюка, реєстрація в SENT займає час і вимагатиме внесення значного обсягу даних у систему (відправник і одержувач, інформація про авто, перевізника, водія тощо). За неправильні дані можуть бути накладені штрафи від 5000 злотих (понад 50 тис. грн) до 12 тис. злотих (понад 120 тис. грн) залежно від порушення.

"З досвіду нашої компанії, на заповнення однієї заявки менеджер витрачає не менше 15 хвилин. Для компанії з парком у 100-150 машин – це серйозне додаткове навантаження", – зазначив Кирилюк.

Ще один аспект: усі автомобілі, які входять до системи SENT, мають бути обладнані GPS-трекерами для відстеження руху. Ця система має бути верифікована польською стороною. Багато українських авто такими трекерами не оснащені, через що їм доводиться купувати додаткові пристрої, кожен з яких коштує до 100 євро.

Тимчасовим рішенням, за словами Кирилюка, може стати використання смартфонів водіїв для передачі GPS-сигналу. Проте мобільний зв’язок в дорозі часто є нестабільним, а відсутність передачі даних вважається порушенням, за яке можуть накласти штраф.

У перші тижні листопада через нові вимоги, можливі перебої з логістикою, попереджає фахівець. Більшість перевізників ще не розібралися, як правильно оформляти заявки до SENT. Деякі логістичні компанії очікують, коли виїдуть перші вантажівки, і буде зрозуміло, наскільки врегульовано процес перевірки та жорсткі штрафні санкції.

"На папері все здається простим. Ми вивчали ці інструкції. Але коли стикаєшся з фактичним внесенням даних, завжди є ризик помилки. Наприклад, неправильно вказати локацію відвантаження/розвантаження або помилитися в GPS даних авто", – підкреслив Кирилюк.

За його словами, за перший тиждень листопада вартість перевезень через Польщу зросла на 20-25%. "Деякі компанії вирішили зачекати та не відправили свої автомобілі в Європу на цей і наступний тиждень. Можуть виникати незначні, але все ж таки перебої з доставленням товарів", – розповів Кирилюк.

Один із варіантів, який можуть використати логістичні компанії, – відправка вантажів в об’їзд Польщі. Однак поки цього не відбувається: за даними системи єЧерга, двосторонні та транзитні перевезення до Польщі становлять 60% усіх вантажних автомобільних перевезень України.

Видання нагадує, що нові правила на ринку вантажних перевезень ЄС та Польща запроваджують не вперше. Так, у липні 2023 року в Польщі набув чинності закон про відрядження водіїв на автомобільному транспорті. Відтоді оформляти документи слід у письмовій формі, завіреної польським електронним підписом.

А 20 червня 2024 року Україна та Євросоюз продовжили дію Угоди про лібералізацію вантажних перевезень, де з’явилися нові вимоги. Йдеться про необхідність мати при собі ліцензію на перевезення в паперовому вигляді, документи на вантаж навіть для порожнього транспорту, документи для підтвердження типу перевезення та заявку на повернення порожньої вантажівки.


Теги: Кирилюк АлександрвантажівкиГрузовикиПольщаПольша

Дата і час 09 листопада 2024 г., 17:20     Переглядів Переглядів: 1908
Коментарі Коментарі: 0


Коментарі:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наші опитування

Чи вірите ви, що Дональд Трамп зможе зупинити війну між Росією та Україною?







Показати результати опитування
Показати всі опитування на сайті
0.041761