
Як зазначають автори публікації, Україна принаймні матиме парк F-16 для захисту та патрулювання зони, яка, можливо, стане демілітаризованою, аналогічно до корейської.
Україні терміново потрібно більше винищувачів F-16 від НАТО, проте постачання значно затримуються через придбання винищувачів F-35 Бельгією. Про це повідомляє портал 1945 року.
Бельгійське уряд планував передати Києву 30 старих F-16, але через сповільнені поставки F-35 Lockheed Martin це буде відкладено щонайменше до кінця 2025 року.
Цей "ефект доміно", як заявили бельгійські військові, зашкодивши українським ВПС, які сподівалися, що великий флот винищувачів F-16 може змінити хід війни та забезпечити панування у повітрі.
F-16 ефективно руйнують ворожі ракети та патрулюють повітряний простір України, знижуючи ефективність російських плануючих бомб, зазначають автори публікації.
"Передача перших із 30 бельгійських F-16 Україні була відкладена щонайменше на рік - до кінця 2025 року", - сказав міністр оборони Бельгії, генерал Фредерік Вансіна.
Бельгія підписала контракт на F-35 у 2018 році. Представники ВПС країни обіцяли, що до 2023 року вони отримають ці стелс-винищувачі. На даний момент був поставлений тільки один, і Бельгія навчає своїх пілотів на авіабазі Люк в Арізоні в очікуванні більшого числа винищувачів Joint Strike Fighters, щоб вони могли регулярно проводити патрулювання повітряного простору для посилення НАТО.
Уряд Бельгії обіцяв, що F-16 будуть готові вирушити до Києва в травні 2024 року. Спільно з Нідерландами Данія та Норвегія також мають намір відправити Fighting Falcon до України — не менше ніж 30 Viper до 2028 року.
На думку авторів публікації, до того часу війна, швидше за все, вже завершиться. Проте Україна матиме парк F-16 для захисту та патрулювання зони, яка, можливо, стане демілітаризованою, аналогічно до корейської, вважають журналісти.
Представники Бельгії також згадували, що труднощі у навчанні пілотів F-16 пов’язані з мовним бар’єром, що також стало причиною затримок у постачанні.
Бельгійські пілоти керували деякими F-16 протягом 38 років. Компанія Lockheed заявила, що у них немає всіх запчастин для старих літаків, які бельгійці використовували десятиліттями.
Вся ця історія демонструє складність забезпечення країни, яка має вразливість в армії. Значні системи озброєння анонсуються з великою помпою, але реальність така, що літаки складно просто та плавно передати для експлуатації в іншій країні.