АНТИКОР — національний антикорупційний портал
МОВАЯЗЫКLANG
Київ: 8°C
Харків: 8°C
Дніпро: 8°C
Одеса: 8°C
Чернігів: 9°C
Суми: 8°C
Львів: 4°C
Ужгород: 8°C
Луцьк: 4°C
Рівне: 3°C

РФ планує збільшити виробництво літаків Ту-214

Читать на русском
РФ планує збільшити виробництво літаків Ту-214
РФ планує збільшити виробництво літаків Ту-214

Заступник голови уряду РФ Денис Мантуров висловив намір збільшити темпи виробництва середньомагістральних пасажирських літаків Ту-214 до 20 одиниць щорічно. За його словами, такого рівня планується досягти до 2027-2028 року, тобто випускати від одного до двох літаків на місяць.

"Ми плануємо виготовляти ці літаки, якщо не десятками, то хоча б двома десятками до 2027-2028 року", — зазначив Мантуров, не уточнивши, чи йдеться виключно про Ту-214, чи також про SSJ-100 і МС-21.

Ту-214 як військова платформа

Ця заява набрала особливого значення на тлі недавніх ініціатив у Росії з адаптації цивільних літаків під військові потреби. На початку червня 2025 року в оборонних колах РФ почалося обговорення концепції "мобілізаційного ракетоносія" — переобладнання Ту-214 на платформу для запуску крилатих ракет Х-101 або Х-22. Ця ідея розглядається як тимчасове вирішення на тлі значних втрат стратегічних бомбардувальників, таких як Ту-95МС і Ту-160, і відсутності можливості швидко відновити парк цих машин.

Гіпотетично, Ту-214 здатний нести до 25 тонн корисного навантаження і має дальність польоту понад 7000 км. Літак вже використовували у спецмодифікаціях — Ту-214Р (радіорозвідка) і Ту-214ОН (для місій у рамках Договору про відкрите небо), однак такі версії виготовлялися лише в одному примірнику. Тому можливість перетворити Ту-214 на носій ракет розглядається як спосіб створення "резервного" ударного засобу, придатного до масового виробництва.

Ту-214: реальні виробничі можливості

Однак поточні темпи виробництва Ту-214 ясно не відповідають заявленим цілям. У 2023 році "Казанське авіаційне виробниче об’єднання імені С. П. Горбунова" (КАПО), єдиний завод, що випускає ці літаки, не виготовив жодного борту, попри план у три машини. Найбільший ступінь готовності мав спецборт для державних потреб, але і його не вдалося завершити.

У 2024 році підприємство викотило лише один Ту-214 (RA-64535), який здійснив перший політ і був відправлений до Білорусі на фарбування. Іншими словами, КАПО випустило одного літака за рік, і тепер від нього очікують збільшення темпів виробництва у 20 разів протягом наступних чотирьох років — що означає зростання на 2000%. Такі амбіції в умовах санкцій, дефіциту комплектуючих і кадрів виглядають надзвичайно нереалістично.

Таким чином, слова Мантурова щодо перспектив Ту-214, принаймні на сьогодні, можна розглядати як характерну заяву російського чиновника, орієнтовану на внутрішню аудиторію.


Теги: Мантуров ДенисРоссияРосіяРоссийские самолетыЛітакиТу-214

Дата і час 23 червня 2025 г., 17:53     Переглядів Переглядів: 1670
Коментарі Коментарі: 0


Коментарі:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наші опитування

Чи вірите ви, що Дональд Трамп зможе зупинити війну між Росією та Україною?







Показати результати опитування
Показати всі опитування на сайті
0.040865