Держава виявляє «ухилянтів» від сплати податків за онлайн-продажі, - депутатка Ольга Василевська-Смаглюк

Держава виявляє «ухилянтів» від сплати податків за онлайн-продажі, - депутатка Ольга Василевська-Смаглюк
«Увага податкової зосереджується на тих, хто щомісяця продає сотні ідентичних нових товарів – на мільйони гривень, уникаючи сплати податків»
Державна податкова служба активно відстежує можливих ухилянтів від сплати податків за онлайн-продажі, зокрема через соцмережі, маркетплейси та телеграм-канали.
Про це повідомила народна депутатка від «Слуги народу», заступниця голови Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Ольга Василевська-Смаглюк у коментарі Ранок.Live.
За її словами, увага податкової зосереджується на тих, хто щомісяця продає сотні ідентичних нових товарів – на мільйони гривень, не сплачуючи податки. Йдеться про продажі, які не є реалізацією вживаних чи особистих речей.
«Згідно з планами податкової служби, вони зацікавляться тими суб’єктами господарювання або фізичними особами, які не сплачують податки або торгують «в сіру», тільки якщо ці продажі сягають сотень на місяць і це є однорідний товар, наприклад, телефони, навушники, чи якісь гаджети, або будь-що, що не було у вжитку, є новим, і не є особистими речами тієї людини, яка їх продає, і обсяги заробітку цієї людини перевищують витрати податківців на виявлення таких осіб. Тобто мова йде про ухилення на мільйони гривень щомісяця. Менші суми не зацікавлять нашу податкову службу», – пояснила депутатка.
Виявити таких продавців допомагають дані, які надходять через реєстратори розрахункових операцій (РРО). Саме на основі цих документів податкова може відстежити фінансові потоки та зрозуміти, хто реалізує товари без належної звітності.
Крім того, податкова використовує відкриті джерела, включаючи інформацію із соцмереж, телеграм-каналів та платформ онлайн-торгівлі. Якщо рівень доходу продавця співмірний із затратами на його виявлення, ДПС може надіслати повідомлення чи ініціювати перевірку.
«У нас існує система, яка обліковує ті документи, що генерує РРО (реєстратор розрахункових операцій). Саме з цих даних податкова і може бачити певні потоки, що йдуть через маркетплейси від певних фізичних осіб або суб’єктів господарювання. Відповідно, саме ця інформація і буде основним джерелом для податкової вжити заходів з перевірки, чи сплатила та особа податки з того, що вона реалізувала. Окрім цього, джерелами інформації для податкової можуть бути відкриті дані – це, на приклад, якщо хтось продає щось у великих обсягах через соцмережі, телеграм-канали, маркетплейси. Податкова може цим зацікавитися, якщо обсяг того, що людина заробляє і не сплачує податки співвідносний з тими витратами, які податкова мусить витратити для того, щоб таку особу виявити, написати їй лист «щастя», або щось інше», — зазначила Василевська-Смаглюк.
Нардепка також додала, що навіть без посилених заходів щодо онлайн-продажів, податкова вже перевиконала план з надходжень до держбюджету на 36 млрд гривень.
Теги: ухилення від сплати податківуклонения от уплаты налоговОльга Василевская-СмаглюкВасилевская-Смаглюк Ольга
Коментарі:
comments powered by DisqusЗагрузка...
Наші опитування
Показати результати опитування
Показати всі опитування на сайті
